Izlet na Palić i poseta Sremskim Karlovcima

Posle nedeljnog obilnog doručka i kafice u prirodi došlo je vreme da se pakujemo i da krećemo kući. No imali smo još čitavu nedelju pred nama pa smo rešili da je iskoristimo na najbolji mogući način. Predhodni dan smo već posetili zoološki vrt na Paliću i to je bilo super iskustvo, naročito za našeg klinca. Ali nismo videli Palićko jezero. Pored jezera u neposrednoj blizini se nalazi vinarija Zvonko Bogdan pa ko voli vino ne bi trebalo da propusti ovu vinariju. Sve ovo: jezero, zoološki vrt, vinarija je u blizini Majkinog salaša što je još jedan razlog da odaberete njega ili neki salaš u blizini.

Palićko jezero

Jezero i turistička oblast oko njega je lepo šetalište a i parking mesta ima u izobilju. Sve je super čisto i uređeno i šetnja obalom jezera je pravo uživanje. Uređena obala je dužine 17km i tu se pored šetača često sreću biciklisti a u pojedinim delovima se organizuju i neke turističko sportske aktivnosti. Da je Palićko jezero važan turistički centar Vojvodine vidi se i po broju smeštaja koji je moguće iznajmiti. Kažu da temperatura vode u letnjim mesecima može da ide i do 25ºC što ga čini pogodnim i za kupanje. Mi to nismo probali… Sve u sveme vredi posetiti Palić.

Kopaonik apartman izdavanje

Subotica

Grad Subotica je vrlo blizu Palića, nisam siguran tačno koliko ali od 5 do 10km pa kad je već tako blizu rešili smo da je posetimo. Kolima smo se zaputili pravo u centar Subotice, bilo je nešto oko podneva, i za divno čudo parking mesta ima na sve strane. To je bilo prvo iznenađenje. Poučen iskustvom iz Beograda ja sam se već psihički spremio da kružim uličicama dok ne nađem neko mesto, ali ništa od toga parking na sve strane 🙂 Prvo što vam zapadne za oko je uticaj zapadne kulture koji je i te kako vidljiv u Subotici. Pešačka zona u centru Subotice je prilično velika i lepa i u njoj se nalazi par zdanja koje vredi posetiti. Tu su pre svega:

• Franjevačka crkva podignuta u 18-tom veku
  • Gradski muzej u kome se čuva istorijsko nasleđe iz okolnih oblasti. Zanimljivo je da je muzej nedeljom zatvoren!
  • Sinagoga koja je napravljena sa početka 20-tog veka čiju fasadu krasi plastika od cvetnih oblika. Vrlo zanimljiva arhitektura…
  • Gimnazija, osnovana sredinom 18-tog veka
  • Gotska katedrala sa kraja 18-tog veka
  • Trg Slobode i spomenik caru Jovanu Nenadu
  • Narodno pozorište, prepoznatljiva zgrada sa 6 masivnih korintskih stubova na ulasku

Neke od ovih građevina smo vidili i posetili ali smo takođe odvojili vreme da u hladu u blizini katedrale popijemo kafu i spremimo se za povratak kući. Očekivao nas je put do Novog Sada pa onda do Sremskih Karlovaca.

Sremski Karlovci

Sremski Karlovci su jedan od lepših gradića u Srbiji. Građevine koje karakterišu Sremske Karlovce pa i određeni period Srpske istorije su:

• Patrijaršiski dvor, zgrada iz 19-tog veka. Danas se njemu nalazi muzej Srpske pravoslavne crkve i sedište je episkopa sremskog
  • Saborna crkva, posvećena je svetom Nikoli i podignuta je 1762. godine u njoj se obavezno ističe Ikonostas. Obavezno poseti te.
  • Karlovačka gimnazija, najstarija srpska gimanzija koja i danas radi. Đaci ove gimanazije oraganizuju ture po gimnaziji gde vas upoznaja sa najzanmljivijim delovima i linostima koji su pohađali ovu školu.
  • Česma Četiri lava koja je danas najpoznatija po filmu lajanje na zvezde.

U blizini Četiri lava se nalazi restoran koji služi izvanrednu ribu, probajte. Posle ručka u Sremskim Karlovcima smo nastavili put Beograda preko Fruske Gore. Malo sam se uželeo neravnog terena pa sam rešio da idemo preko Fruške gore 🙂